فواید انبه برای سلامت جنسی مردان و زنان

زن و مرد در تصویر

به دنبال راهی طبیعی برای افزایش میل جنسی خود هستید؟ بله؟ اگر آماده اید تا میل جنسی خود را به سطح فوق العاده ای برسانید، پس وقت آن است که پادشاه میوه ها – انبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بله، شما درست خواندید؛ ما در مورد فواید انبه برای سلامت جنسی صحبت می کنیم.

برای خرید ترشی انبه  از سایت میوترش روی لینک کلیک کنید.

شکی نیست که رابطه جنسی خوب فقط یک عمل فیزیکی نیست، بلکه رشته حیاتی یک رابطه است که زوجین را به هم پیوند می دهد. این دروازه ای به اعتماد، پیوند قوی و ارتباط عاطفی است.

با این حال، بسیاری از روابط به دلیل تجربه جنسی ناکافی آسیب می بینند. طبق گزارشی، حدود ۶ میلیون طلاق در ایالات متحده به دلیل رابطه جنسی نامناسب رخ داده است. گزارش اخیر نشان داد، حدود ۵۴ درصد از مردان و ۴۲ درصد از زنان از رابطه جنسی با شریک زندگی خود راضی نیستند.

ارزش غذایی انبه

انبه میوه ای سرشار از مواد مغذی با مواد معدنی و ویتامین هایی مانند C، A و E است. این ویتامین ها نقش مهمی در تقویت میل جنسی در هر دو جنس مذکر و مؤنث ایفا می کنند.

علاوه بر این، حاوی ترکیباتی مانند بتاکاروتن است که میل جنسی را تحریک می کند.

علاوه بر این، در اینجا لیستی از مواد معدنی و ویتامین هایی وجود دارد که در یک فنجان انبه یافت می شود:

کالری: ۹۹ پروتئین: ۱.۴ گرم کربوهیدرات: ۲۴ گرم | چربی: ۰.۶ گرم | فیبر: ۲.۶ گرم قند: ۲۲.۵ گرم ویتامین C: ۶۷ درصد از نیاز روزانه مس: ۲۰ درصد از نیاز روزانه فولات: ۱۸ درصد از نیاز روزانه

ویتامین های B6: دوازده درصد از نیاز روزانه A: ده درصد از نیاز روزانه E: ده درصد از نیاز روزانه K: شش درصد از نیاز روزانه نیاسین: ۷ درصد از نیاز روزانه پتاسیم: ۶ درصد از نیاز روزانه ریبوفلاوین: ۵ درصد از نیاز روزانه منیزیم: ۴ درصد از نیاز روزانه تیامین: ۴ درصد از نیاز روزانه

همه این مواد مغذی با یک زندگی جنسی رضایت بخش مرتبط هستند، به عنوان مثال ویتامین C برای میل جنسی مفید است و جریان خون را افزایش می دهد. تحقیقات نشان داده است که ویتامین E سلامت باروری را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، بتاکاروتن به عنوان یک ماده محرک جنسی طبیعی شناخته می شود که میل جنسی را تحریک می کند.

انبه های رسیده تکه شده در بشقاب سفید

فواید انبه برای سلامت جنسی چیست؟

اعتقاد بر این است که انبه به دلایل مختلفی تأثیر مثبتی بر سلامت جنسی دارد، از جمله:

۱. بهبود گردش خون

گردش خون مناسب برای سلامت جنسی مفید است زیرا باعث می شود اندام های تناسلی اکسیژن کافی دریافت کنند. انبه یکی از بهترین میوه ها برای بهبود گردش خون است.

تحقیقات نشان داده است که انبه به دلیل داشتن پتاسیم که به حفظ مایعات در خون و بهبود گردش خون معروف است، تامین اکسیژن را در اندام های تناسلی حفظ می کند.

علاوه بر این، انبه منبع عالی روی است که به جریان خون بهتر و تقویت سلامت جنسی کمک می کند.

علاوه بر این، در انبه منیزیم وجود دارد که به ریلکس شدن عروق خونی و افزایش حس لامسه کمک می کند.

۲. افزایش استقامت

استقامت و انرژی برای ماندگاری بیشتر در عملکرد جنسی با شریک زندگی ضروری است.بر اساس یک گزارش، در طی فعالیت جنسی یک فرد سالم به طور متوسط ۳.۶ کیلو کالری در دقیقه می سوزاند. اما تحقیقات نشان داده است که استقامت مردان با افزایش سن ۱ تا ۳ درصد کاهش می یابد. انبه بهترین میان وعده قبل از رابطه جنسی است زیرا استقامت را افزایش می دهد و عملکرد جنسی را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، انبه منبع قند طبیعی است که انرژی را تامین می کند.

۳. بهبود اختلال نعوظ

اختلال نعوظ وضعیتی است که مشکلات جدی در روابط ایجاد می کند. زیرا مردان به دلیل اختلال نعوظ نمی توانند شریک زندگی خود را راضی کنند. طبق گزارش یک نظرسنجی، حدود ۳۰ میلیون مرد دچار اختلال نعوظ هستند و احتمال ابتلا به اختلال نعوظ با گذشت زمان افزایش می یابد.

اگر انبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، از شما در برابر اختلال نعوظ محافظت می کند. تحقیقات نشان می دهد که انبه منبع ترکیباتی مانند تادالافیل، اکسی توسین و ال آرژنین است. تادالافیل جریان خون را در آلت تناسلی مردان بهبود می بخشد و به آنها در واکنش های قدرتمند کمک می کند. وجود اکسی توسین در انبه خام برای اختلال نعوظ بسیار موثر است، بنابراین مردانی که به دنبال جلوگیری از اختلال نعوظ در زندگی خود هستند باید انبه مصرف کنند.

۴. کاهش استرس و اضطراب

استرس و اضطراب کیفیت زندگی را مختل می کند و به طور عمده بر سلامت جنسی تأثیر می گذارد. اکثر مردان به دلیل استرس و اضطراب دچار انزال زودرس می شوند.

گزارشی نشان داد که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از مردان به دلیل استرس و اضطراب دچار انزال زودرس می شوند. به همین دلیل است که برای یک زندگی سالم غلبه بر افسردگی و اضطراب ضروری است. بهترین و ساده ترین درمان برای استرس و اضطراب، غذاهایی سرشار از ویتامین C و منیزیم است زیرا این مواد مغذی برای سلامت روان عالی هستند.

نکته مثبت این است که انبه منبع خوبی از منیزیم است. گزارشی از یک مطالعه نشان داد که منیزیم اعصاب را آرام می کند و استرس را کاهش می دهد.

علاوه بر این، محققان مختلف بر این باورند که ویتامین C برای تنظیم خلق و خو و کاهش سطح استرس و اضطراب مفید است.

انبه همچنین حاوی پالپوتومین و مانگیفرین است که استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

۵. افزایش تستوسترون

آیا سطح تستوسترون شما بر زندگی عاشقانه شما تأثیر می گذارد؟ این یک واقعیت است که سطح تستوسترون پایین به معنای میل جنسی پایین است. مردان بدون سطح تستوسترون مناسب نمی توانند عملکردهای جنسی را انجام دهند.

طبق گزارش یک مطالعه توسط انجمن اورولوژی آمریکا، سطح تستوسترون پایین در هر 10 مرد از 100 نفر یافت می شود. اما تحقیقات نشان داده است که افرادی که در حد اعتدال انبه می خورند، سطح تستوسترون بالایی دارند.

۶. کمک به مبارزه با PCOS

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) در زنان شایع است. گزارشی از یک نظرسنجی نشان داد که حدود 5 میلیون زن در ایالات متحده به PCOS مبتلا هستند. این بیماری عوارض شدیدی در روابط زنان ایجاد می کند زیرا زنان به دلیل PCOS نمی توانند عملکرد خوبی داشته باشند. گزارشی از یک تحقیق نشان داد که PCOS میل جنسی را کاهش می دهد.

اما این بیماری با انبه قابل درمان است زیرا انبه منبع ترکیبات فیتوشیمیایی و پلی فنول هایی مانند میو اینوزیتول، مانگیفرین و گاما اوریزانول است. این ترکیبات برای سندرم تخمدان پلی کیستیک موثر هستند.

منبع: healthiersteps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *