خاصیت های معجزه آسای برگ انبه/ ۸ فایده ناشناخته برگ های انبه

برگ های انبه

انبه به عنوان “پادشاه میوه ها” شناخته می شود و به دلیل طعم و مزه ی دلپذیر و فواید بی شمارش برای سلامتی، محبوبیت زیادی دارد. اما شاید ندانید که برگ های این درخت شگفت انگیز نیز خواص درمانی و کاربردهای فراوانی دارند. در این مقاله، به 8 فایده ناشناخته برگ های انبه می پردازیم.

آیا برگ های انبه قابل خوردن هستند؟

خبرهای خوبی برایتان دارم! مطالعات روی حیوانات نشان داده است که مانگیفرین، ماده ای که در برگ های انبه یافت می شود، ممکن است فواید فوق العاده ای برای سلامت روان داشته باشد. به نظر می رسد این ماده دارای خواص ضد افسردگی و ضد اضطراب باشد. با داشتن چنین ویژگی هایی، مانگیفرین می تواند به عنوان یک درمان بالقوه برای اختلالات افسردگی و اضطراب مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر راجیو سینگ، متخصص طب آیرووِدا (BAMS)

بله، برگ های انبه قابل خوردن هستند. برگ های سبز و جوان انبه بسیار نرم بوده و در برخی فرهنگ ها پخته و مصرف می شوند. این برگ ها آنقدر مغذی هستند که می توانید از آنها برای تهیه چای یا سایر مکمل های غذایی استفاده کنید.

چای برگ انبه

چطور چای برگ انبه درست کنیم؟

اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای مشکلات تنفسی هستید، من به شما برگ انبه را پیشنهاد می کنم. برگ های انبه ممکن است برای مشکلات مختلف تنفسی مفید باشند. چه سرماخوردگی داشته باشید، چه برونشیت یا آسم، برگ انبه می تواند به کمک شما بیاید.

دکتر اسمیتا باروده، متخصص طب آیروودا

  • حدود 10 تا 15 عدد از برگ های انبه تازه و درخشان یا حتی برگ های جوان آن را برداشته و بشویید.
  • برگ ها را خرد کنید و به قطعات کوچک درآورید.
  • تکه های خرد شده را به همراه کمی عسل داخل صافی مخصوص دم کردن چای (دم‌نوش) بریزید.
  • آب جوش را روی صافی ریخته و روی آن را بپوشانید.
  • اجازه دهید برگ ها به مدت 10 دقیقه دم بکشند.
  • صافی را برداشته و محتویات آن را داخل فنجان یا لیوان بریزید.

آیا می دانستید؟

عصاره برگ انبه در کاهش قند خون پتانسیل نشان داده است. منبع: ncbi.nlm.nih.gov

از برگ های درخت انبه به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات تنفسی استفاده می شود. منبع: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

برگ های انبه حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است به کاهش کلسترول خون کمک کنند. منبع: ncbi.nlm.nih.gov

به طور سنتی از برگ های انبه برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. منبع: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

از برگ های درخت انبه برای کاهش علائم اضطراب و استرس استفاده می شود. منبع: ncbi.nlm.nih.gov

ارزش غذایی برگ های انبه

تا جایی که دیده ام، به نظر می رسد برگ های انبه در بهبود زخم و سوختگی تسکین فوری ایجاد می کنند. خاکستر حاصل از سوزاندن برگ های انبه ممکن است در تسکین ناحیه سوخته مفید باشد. آن ها ممکن است دارای خواص طبیعی برای کمک به بهبود سوختگی باشند.

دکتر آنوجا بوداره، متخصص طب آیرودا

برگ های انبه سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B است. همچنین حاوی ترکیبات دیگری مانند استروئیدها، آلکالوئیدها، ریبوفلاوین، تیامین، فنولیک، بتاکاروتن، فلاونوئیدها و غیره می باشد. برگ های انبه سرشار از ترپنوئیدها و پلی فنول ها هستند که ترکیبات گیاهی بوده و به بدن در مقابله با بیماری ها و مبارزه با التهاب کمک می کنند.

فواید برگ انبه برای سلامتی

برگ های انبه بسیار کاربردی هستند و فواید آن ها برای سلامتی ما ضروری است.

برگ های سبز انبه

1. تقویت سلامت پوست

برگ های انبه حاوی تمام مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست هستند. عصاره برگ انبه ممکن است خطوط ریز، علائم پیری و خشکی پوست را کاهش دهد. همچنین به تولید کلاژن کمک می کند که چین و چروک های ریز صورت را کاهش می دهد.

برگ انبه دارای خواص ضد باکتریایی است که به درمان عفونت های پوستی باکتریایی مانند عفونت استافیلوکوک و سوختگی های پوستی کمک می کند. برگ های انبه حاوی مواد و مغذی ضروری برای بهبود سوختگی و تاول روی پوست است. آنتوسیانین موجود در برگ انبه، تسکین فوری برای سوختگی ایجاد می کند.

نحوه استفاده – برای نتیجه فوری، مقداری برگ انبه را بسوزانید. سپس خاکستر برگ ها را برداشته و روی سوختگی ها بمالید.

2. فوق العاده برای مشکلات مو

استفاده از برگ انبه برای رشد مو یک روش سنتی برای تسریع در رشد مو است. این برگ ها سرشار از ویتامین هایی مانند C و A هستند که باعث افزایش تولید کلاژن می شوند، ماده ای که برای داشتن موهای سالم ضروری است. همچنین به درخشش موهای کدر شما کمک می کند.

اگر موهای شما بر اثر مواد شیمیایی آسیب دیده است، برگ انبه به کمک شما می آید. فلاونوئیدهای موجود در برگ انبه به طور طبیعی می توانند موها را سیاه کنند.

نحوه استفاده – از برگ های تازه انبه خمیر نرمی تهیه کنید. خمیر را روی موهای خود بمالید و بعد از حدود 15 دقیقه با آب بشویید.

3. تنظیم کننده قند خون

برگ های انبه در تنظیم سطح قند خون در بیماران دیابتی بسیار عالی هستند. این برگ ها حاوی تانن هایی به نام آنتوسیانیدین هستند که ممکن است به درمان دیابت اولیه کمک کنند. همچنین حاوی 3بتا تاراكسرول و اتیل استات است که به درمان هیپرگلیسمی (افزایش سطح قند خون) کمک می کند.

نحوه استفاده – می توانید 10 تا 15 برگ انبه را در یک فنجان آب بجوشانید. سپس آب را بگذارید یک شب خنک شود و صبح ناشتا آن را بنوشید.

توجه: قبل از مصرف هرگونه درمان گیاهی، با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر باردار هستید یا شیر می دهید.

4. کنترل فشار خون بالا

برگ های انبه دارای خاصیت کاهش فشار خون هستند، به این معنی که به کاهش فشار خون کمک می کند. این برگ ها باعث استحکام و سلامت عروق خونی می شوند. برگ انبه یک درمان موثر برای رگ های واریسی است.

نحوه استفاده – چای برگ انبه می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند.

5. درمان سنگ کیسه صفرا و کلیه

پودر برگ انبه برای درمان سنگ کیسه صفرا و کلیه استفاده می شود. این پودر به شکستن سنگ کلیه و دفع آن از بدن از طریق ادرار کمک می کند. برگ انبه بهترین راه برای دفع سموم مضر از بدن است.

نحوه استفاده – مقداری برگ انبه را برداشته و خشک کنید. آن ها را آسیاب کرده و با آب مخلوط کنید. مخلوط را یک شب نگه دارید و هر روز صبح ناشتا بنوشید.

6. احتمالاً درمان زخم معده و سکسکه

برگ های انبه از زمان های قدیم برای کمک به درمان زخم معده و سکسکه مفید بوده اند. گاهی اوقات سکسکه آنقدر آزاردهنده است که متوقف کردن آن دشوار به نظر می رسد. در این شرایط، برگ انبه به طور معجزه آسایی عمل می کند.

نحوه استفاده – مقداری برگ انبه را بسوزانید و دود آن را استنشاق کنید. این کار به کاهش سکسکه کمک می کند. همچنین می توانید روزانه آب گرم همراه با برگ انبه بنوشید که برای زخم معده مفید است.

7. ممکن است به کاهش وزن کمک کند

برخی مطالعات نشان داده اند که برگ انبه با کاهش سطح چربی بدن به کاهش چاقی کمک می کند. حتی ممکن است در کنترل دیابت نیز مفید باشد و این امر می تواند منجر به افزایش متابولیسم شده و از چاقی جلوگیری کند.

نحوه استفاده – با جوشاندن یک مشت برگ انبه در 150 میلی لیتر آب، چای برگ انبه درست کنید. همچنین می توانید در صورت عدم دسترسی به برگ تازه، از پودر یا عصاره برگ انبه استفاده کنید.

8. ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد

تحقیقات روی حیوانات نشان داده است که برگ انبه دارای خواص ضد التهابی است، که این موضوع می تواند بیانگر محافظت از مغز در برابر بیماری هایی مانند پارکینسون و آلزایمر باشد.

نحوه استفاده – چای تهیه شده از عصاره برگ انبه می تواند التهاب را کاهش دهد.

اطلاعات ارائه شده در اینجا فقط برای اهداف آموزشی / آگاهی است و به منظور جایگزینی برای درمان پزشکی توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته نشده است و نباید برای تشخیص یا درمان هر گونه وضعیت پزشکی به آن اعتماد کرد. خواننده باید برای تعیین تناسب اطلاعات و قبل از مصرف هر گونه دارو، با یک پزشک ثبت شده مشورت کند.

منبع: pharmeasy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *